Album Recenze: Green Day – Otec Všech Zmrdů

Datum Vydání: 7. února, v roce 2020

Obvykle, víte, co očekávat od Green Day album: úderný punk rock hymny s burácející riffy, velká produkce, a občas balada. Takže když kapela v září upustila od „otce všech“, Byl to šok pro systém. Proč to zní divně? Kde je ten hlasitý, ve tváři zelený den, který známe? Co sakra dělá Billie Joe se svými vokály? Vzal všechno, co jsme o kapele věděli, a vyhodil to z okna. To byl jen začátek dosud nejpodivnější éry kapely. Ale nikdo nemohl tušit, že nám to dá jednu z jejich nejzábavnějších a nejrozmanitějších desek za poslední roky.

zelený den vyhodil vlastní pravidla na otce všech Zkurvysynů. Neexistují žádné vícedílné písně, žádné upřímné balady a „klasický zvuk Green Day“ je bagatelizován. Místo toho nám dávají krátkou a sladkou desku inspirovanou jejich láskou k Motown Soulu, 60s rock n roll, a dirty garage rock. A je to divoká jízda. Taktování v 26 minut, písně jsou rychlé, energický, pozitivní, a někdy nečekaně bezútěšný. Zatímco nezadaní “ Ach jo!“a“ Fire, Ready, Aim “ jsou nejslabší místa na albu, zbytek alba je nestydatý, groovy rock n roll.

stojan track „Sejdeme se na Střeše“ má neodolatelnou vintage rock n roll, swing, zatímco „Cukrem Mládež“ je to nejblíž, co jsme se dostat do „classic Green Day“ s zběsilé kytary a nabušený energií, že je těžké držet krok. „Take the Money and Crawl“ je povrchní garážový rockový banger se spoustou postojů, zatímco „Stab You In the Heart“ odráží skákací styl 60s rock, i když to zní podezřele podobně jako “ Hippie Hippie Shake).“Zatímco některé skladby jsou lepší než jiné, neexistuje jediná přeskočitelná stopa. Písně mohou mít „seru na všechno, ať je to strana“ atmosféra, ale je tam stále tma číhá pod řvoucí kytary a pozitivní drážky.

V posledních rozhovorů, Billie Joe řekl, že nové album nebude mluvit o Americké politice a zároveň žádná z písní se s tím vypořádat přímo, jeho vliv je cítit po celém záznamu. Hymna 70. let rockem ovlivněná “ Ach jo!“zabývá se posedlostí společnosti na obrazovce a odkazuje na školní střelby. „Graffitia“ zní jasně a živě s jeho Motown houpačka, ale mluví o policejní brutalitě a rez pás města ztrácí svou identitu. Armstrong dostane děsivě morbidní na hip hop inspirovaný „Feťáci Na Vysokou“, jak on uvažuje, jestli je další „rock n roll tragédie.“Dokonce i titulní skladba odkazuje na pocity paranoie a úzkosti. Green Day neignorují to, co se děje ve světě. Spíše, jsou si toho vědomi,ale jen si chtějí odpočinout od hněvu a starostí a trochu tančit.

Toto je rekordní zelený den potřebný k oživení sebe sama. Žijí ve stínu amerického idiota 15 let a je to, jako by se konečně pustili do snahy vyrovnat se jeho úspěchu. Ne každý album má být grandiózní záležitost s devíti minut eposy, kousání politický komentář a srdečné balady. Znamená to, že v nich není další epická deska? Ne, právě teď to v nich není. Nyní, je to jen nestydatá rocková hudba, která je rychlá, ohnivý, a zuřivý. Vypadá to, že se dobře baví. To neznamená, že jejich předchozí alba zněla falešně, ale často trpěli snahou o vrchol svých nejpopulárnějších alb.

21st Century Breakdown viděl je rehash myšlenku rockové opery se smíšenými výsledky. Trilogie byla přehnaným pokusem o bezstarostné, povrchní rockové album, které trpělo příliš mnoha písněmi subpar. Revolution Radio bylo návratem ke „klasickému zelenému dni“, a přestože je to skvělé album, drželi se svého vlastního vzorce. To není tento případ. Místo toho, aby předváděli své punk rockové vlivy, zdůrazňují svou lásku k Motownu, Beatles, duše, a dokonce i trochu hip hopu. Zní to, jako by to nemělo fungovat, ale funguje to a je to fantastické. Písně jsou poutavé, hlasitý, a dobrý čas na zadek.

album ukazuje, že Green Day jde jiným směrem a je to osvěžující. Je to průlomové? Ne, ale o to nejde. Nehodlali změnit tvář rockové hudby (opět). Chtěli se dobře bavit a riskovat. Je to zvuk, který již dříve naznačili u projektů jako The Longshot a Foxboro Hot Tubs, přesto je to stále zřetelně zelený den. 34 let do jejich kariéry je skvělé vidět, že kapela je stále ochotna riskovat a otřást věcmi, i když to není hit s každým.

otec všech Zmrdů není dokonalá deska a nedrží svíčku na jejich dalších albech, ale sakra je to dobrý čas. Pro 26 srdce spěchající minuty, Green Day vás požádá, abyste odložili své starosti a párty s nimi. A drsným písničkám se těžko odolává. Jeho krátká délka usnadňuje opakované naslouchání, ale také vás občas neuspokojí. Hned, jak se začnete dostávat do písní, jsou u konce, než se nadějete. Ještě, že je to špinavé strany záznamu se snažili, aby v roce 2012 Trilogii, kromě více soustředěný. Album není pro každého, ale pokud jste ochotni odložit svá očekávání, jak by měl Green Day znít, čeká vás pekelná jízda.