Hva Ikke Å Gå Glipp Av På En Paris Til Normandie Biltur

Paris Til Normandie Biltur: Skulptur På Omaha Beach

En Paris Til Normandie biltur er den typen reiserute som du bare vurdere når du bor i Europa. Ligger langt fra de store internasjonale flyplassene, Er Normandie-regionen I Frankrike flott for en lang helgetur. Hvorfor Besøke Norge? Ryanair kjører hyppige og billige flyreiser Mellom Dublin Og Paris Beauvais flyplass Og Normandie er en 2-3 timers kjøretur Fra Paris Beauvais. Hvor bør du reise I Norge? Les videre for ideer for en 4 dagers biltur utforske rik og tragisk Verdenskrig historie sammen med moderne sjarm.

Bestemmelse Din Normandie Biltur I Grandvilliers

vi leide en bil På Paris Beauvais flyplass og Vår Normandie biltur var i gang. Vi stoppet I Grandvilliers å kjøpe noen forsyninger for vår biltur. Vi oppdaget en sjokolade og poppet inn for en titt. Vi var svært imponert over Alle Sine Påske kreasjoner. En hel brett med fargerike kyllinger så opp på oss. Kyllinger, kaniner, høner og fisk kom i alle former og størrelser.

Paris Til Normandie Road Trip: Chocolatier I Grandvilliers Frankrike

Navigere franske Tollbooths I Normandie

vi møtte en merkelig tollbooth mens du får på motorveien. Vi måtte stoppe, betale bompenger, og deretter sette vår billett inn i porten. Vi lærte senere at vi kunne like gjerne brukt kredittkortet vårt i porten.

Honfleur

vi nærmet og deretter kjørte over den karakteristiske le Pont De Normandie broen på vei Til Honfleur. På Vei inn I Honfleur så vi en fargerik butikk og kunne ikke motstå å stoppe. På innsiden oppdaget vi alle slags gourmetmat. Vi prøvde noen av de lokale cider. Vi plukket også litt karamell og nougat. Virksomheten var treg så innehaveren også behandlet oss til en calvados (apple brandy) fylt sjokolade. Jeg er så glad vi stoppet i!

Paris Til Normandie Road Trip: Butikk som selger regionale spesialiteter som cidre og calvados

vi ankom Honfleur, parkerte bilen, og satt ut til fots for å utforske. Den første bestillingen var å finne en matbit til lunsj. En rekke restauranter lined vannkanten. Vi passerte noen små fargerike båter og en typisk fransk karusell. Honfleur havn var foret med høye, smale bygninger. På den tiden de ble bygget, skatter var basert på bredde, ikke høyde. Vi beundret en rekke nysgjerrige mursteinstrukturer. Vi gjorde vår vei rundt til gauntlet av restauranter langs havnen. Vi endte opp På La Bisquine. Vi fant et rolig sted rett langs vannet. Vårt måltid var deilig. Vi startet med En Camembert og eplesalat. Deretter prøvde vi såle dampet i folie med pinjekjerner og pesto saus. Vi avsluttet med tarte tatin servert med fersk krem. Så nam!

Paris Til Normandie Biltur: Honfleur Havn

etter lunsj prøvde vi å gå av måltidet med en spasertur Gjennom Honfleur. Vi fullførte vår krets av havnen og så sår vei gjennom de smale brosteinsbelagte gatene. Arkitekturen I Honfleur gledet oss. Fra detaljert, dekorative skilting på en lokal maling butikken til glassmalerier til bindingsverkshus til blomst foret gårdsrom. Noen av husene var så gamle at de var synlig skråstilt.

vi bestemte oss for å klatre bakken Til Le Mont Joli. Vi passerte staselige herregårder som vi stoppet for å få igjen pusten under bratt stigning. En stråtak hytte vinket gjennom en åpen hvit picket gate. Vi klatret en rekke bratte switchbacks foret med brambled gjerder. Vi så ut over vidstrakt utsikt Over Honfleur. Etter å ha sittet i noen minutter og beundret utsikten, gikk vi raskt ned for å handle litt I Honfleur byen. Vi nærmet oss en liten park langs vannet og fulgte fortauet rundt til der det koblet til havnen. Turistbåter drev handel langs Seinen. Noen av båtene inneholdt racy logoer.

Paris Til Normandie Biltur: bindingsverkshus I Honfleur Frankrike

Caen

vi avsluttet vår spasertur og hoppet tilbake i bilen for den siste push Til Caen.
vi ankom I Caen, vår base for Vår Påske helg I Normandie og sjekket oss inn På Kyriad Hotel. De ansatte var spesielt vennlige og faktisk la oss øve vår fransk! For det meste, når vi besøker fransktalende steder, prøver vi å chatte med folk på veldig grunnleggende fransk. Nesten umiddelbart vil de fleste bytte til engelsk. I dette tilfellet snakket monsieur arbeider i resepsjonen fransk til oss hele helgen. Det var bare på vår siste dag I Caen at vi selv lærte sikkert at han snakket engelsk i det hele tatt. Vi satte virkelig pris på denne gesten. Vi kan ikke lære om vi ikke øver!

Paris Til Normandie Biltur: Gargoyles på St. Peters Katedral I Caen Frankrike's Cathedral in Caen France

vi dro ut for å utforske Caen før solnedgang. Vi oppdaget en godteributikk Kalt Gourm Randi SAS som solgte forskjellige flavored karamelsauser. Vi plukket ut 3 krukker som var små nok til å passe inn i vår 1-quart plastpose for flyturen hjem.
vi oppdaget noen interessante gatekunst På Passage Du Grand Turc. Solen viste seg da vi passerte kinoen. En fantastisk gotisk stil kirke stod ut i skyline. Gargoyles stakk ut fra nesten hvert tårn. Vi tok en titt inne på det mye mer sparsomt dekorerte interiøret. Vi krysset gaten Til Châ De Caen. Vi klatret opp bakken og så tilbake på É Saint-Pierre.

Paris Til Normandie Biltur: Musé des Beaux-Arts De Caen

vi klatret forsvarsmuren til slottet Og så ned i en utvendig utstilling På Musé des Beaux-Arts De Caen. En rekke utskårne dyr satt på toppen av lange poler. Det var en skarp bris blåser den franske tricolor flagget. Solen var begynt å gå ned, så vi gjorde vår vei ut av slottet for å se etter noen middag. Ved foten av slottet fant vi et trekantet minnesmerke for de som døde UNDER Andre Verdenskrig. Vi gikk kort vei Til Rue Du Vaugueux, en gågate med sjarmerende restauranter. En av bygningene på hodet Av Rue Du Vaugueux var dekket med insekt-og dyreskulpturer. Vi gikk Rue Du Vaugueux fra ende til slutt et par ganger før settling i en crê til kveldsmat.

Paris Til Normandie Biltur: Châ De Caen

Vi så ut av vinduet på hotellrommet vårt på Caen ‘ S Place de La Ré. Vi hadde en nydelig utsikt over noen klassiske franske bygninger over den smale gågaten. Vi bestemte oss for å få litt frisk luft og ta en kort spasertur I Caen for å finne frokost før du treffer veien Til Mont Saint Michel. Jeg så En telefonkiosk med Charlie Chaplin stensilert på den. Jeg visste ikke hva denne teksten (ceci ne fera pas une bonne photo) betydde på den tiden. Jeg humret da Jeg brukte Google Translate for å finne ut: dette vil ikke gjøre et godt bilde. Vi hadde litt problemer med å finne et sted å sitte ned for kaffe og frokost. Vi fant endelig en tabac som serverte kaffe og bakverk fra et nærliggende bakeri. Etter frokost ble vi lokket Inn I Pean Macaronier av de fargerike godbitene i vinduet. Vi elsker makroner. Dette bestemte stedet hadde noen som var størrelsen på hamburgere! Vi plukket opp en gros macaron for senere. Vi beundret også de søte mini-muffins på skjermen, men bestemte oss for å begrense oss til bare en (veldig stor) overbærenhet for dagen. Utstyrt med forsyninger vi trenger for våre opplevelser den dagen, hoppet vi inn i bilen og startet vår reise Til Mont Saint Michel.

Paris Til Normandie Biltur: gros macarons i Caen Frankrike

Mont Saint Michel

Paris Til Normandie Biltur: Mont st. michel

mont st. michel er en av de mest dramatiske turistattraksjonene i frankrike. Vi kunne se dette stedet av en 8. århundre kloster dukker opp fra dis som vi sår mot det på en smal landevei. Vi parkerte i mye som er nedsenket på bestemte timer ved tidevannet. Heldigvis er det veldig forutsigbart og skilting var veldig klart om når vi trengte å forlate. Klosteret raget over oss da vi nærmet oss. Mont Saint Michel island ble overkjørt av turister på hovedveien mot klosteret. Vi tok en kort omvei opp en bratt trapp som tok oss på en mindre overbelastet sti til toppen. Vi passerte moss dekket boliger og en liten kirkegård. Vi beundret lavvannsvisningen da vi klatret høyere. En liten stuss stakk ubemerka ut fra veggen som førte opp til klosteret. Vi gikk inn i klosteret riktig, kjøpte våre billetter, og hadde en titt rundt.

Paris Til Normandie Biltur: Mont St. Michel kloster

vi dukket opp på en stein gårdsplass med vidstrakt utsikt. Tidevannet var lavt og folk benyttet anledningen til å gå til den lille øya i det fjerne. Guidebøker forsiktig å være oppmerksom når du gjør dette. Det er lett å gå seg vill gå på sanden i tåken og tidevannet kommer i rask! Tidevannet sies å høres ut som et godstog. Vi stoppet for å nyte speculoos flavored (og gigantisk størrelse!) macaron som vi hadde kjøpt den morgenen i Caen. Det smakte guddommelig. Vi gikk inn i kirken og så opp på de store hvelvede takene. Vi gikk inn i en annen mindre gårdsplass som munkene brukte som et sted for stille refleksjon. Stien var foret med skarpe buer. Vi gikk inn og så gjennom glasset ved sjøen nedenfor. Vi fikk et glimt av en brønn og en annen liten hage. Klosteret ble en gang brukt som et fengsel. Arbeidere ville montere et hjul (hamster stil) og kjøre en slede opp og ned den bratte ansiktet av klippen. Veggene i kirken var utrolig høye.

etter å ha klatret til toppen På Mont Saint Michel, tok vi oss ned igjen via en svingete sti på utsiden av klosteret. Sterke trær skjulte utsikten over havet under og beskyttet besøkende fra den kalde Vårvinden. Vi stoppet for å beundre klosteret nedenfra. Det så spesielt slående ut mot et bakteppe av fargerike blomster. Vi krabbet ut på steinene i nærheten av parkeringsplassen. En svingete kanal av vann hadde skåret seg inn i sanden. Vi så nydelige skjell innebygd i silt. Da vi trakk seg tilbake til bilen, fanget vi noen panoramautsikt Over Mont Saint Michel.vi hadde ikke kjørt langt da vi kjørte inn På Parkeringsplassen Ved Biscuiterie de La Baie du Mont-Saint-Michel. Vi kunne fortsatt se Mont St. Michel i det fjerne. Inne ble vi behandlet på prøver av buttery kjeks. Historisk cookie stempling utstyr prydet lobbyen. Vi samplet og kjøpte noen godbiter før du hopper tilbake i bilen for en rask pitstop I Granville.

Paris Til Normandie Biltur: Biscuiterie de La Baie Du Mont-Saint-Michel

Granville

vi parkerte langs veien I Granville ved siden av en seng av lyse blomster. Vi gikk gjennom byen mot vannkanten. Vi passerte mange butikkvinduer med chocolatey Påske godbiter. Vi gikk langs strandpromenaden med sommerhjem truende på bakken siden ovenfor. Tidevannet var ute og folk benyttet anledningen til å spasere på den våte sanden. Vi så til og med en kvinne skyve henne barnevogn over sanden. Vi chanced på en gruppe cabanas som hadde blitt omgjort til en fotoutstilling. Et lite fransk band spilte i sentrum av det hele. Vi tok oss en kopp cider mens vi lyttet til musikken. Overhead, paraglidere fløt forbi. Vi bestemte oss for å takle klatre til la Haute-Ville. Vi monterte en rekke bratte trapper. Vi dukket opp på toppen og gikk langs en fjellvegg spirende mose og gule blomster. Skorstene så ut som veloppdragne Viktorianske damer. Vi vandret de smale boliggatene i la Haute-Ville. Vi sporet veggen rundt og beundret utsikten over havet nedenfor. Vi gikk ned en trapp og gikk ut gjennom en dør hugget inn i fjellet. Vi avsluttet vår tur Til Granville med en kort spasertur ned de viktigste handlegatene. En mesh wire treet beundret med pensler og en nysgjerrig katt var høydepunkter av besøket. Granville er definitivt verdt et stopp for litt shopping og noen forblåste utsikt hvis du befinner deg i området.

Middag i Caen

vi returnerte Til Caen og Til Rue Du Vaugueux til middag På Le P ‘ tit B hvor vi nøt en tre retters måltid og glass vin. Vi startet med en salat med geitost, soltørkede tomater, og en duskregn av karamell. Fersk fisk og pasta og en solid biff fylte oss nesten til grensen. Vi klarte likevel å finne plass til å presse i vår dessert: en eplepakke og vaniljeis tårn. Du kan ikke gå galt med menyen på dagen når Du er I Frankrike.

SIDEWALK SAFARI SPOTLIGHT: Leter du etter andre historiske steder av interesse I Europa, spesielt relatert Til Første Verdenskrig og Andre Verdenskrig? Hvorfor ikke:

• Se historiske grøfter I Flanders Fields Belgia for å få en bedre forståelse AV WWI. Besøk Westerplatte nær Tricity Polen hvor DE første skuddene FRA ANDRE VERDENSKRIG ble avfyrt.
  • Sjekk ut hvor Den Allierte frigjøringen Av Frankrike ble lansert med en dag I Dover England.
  • Utforsk de sjokkerende utstillingene På Nazi Documentation Centre I Nuremberg Tyskland.

Caen søndagsmarked

På Påskedag ble de fleste bedrifter i Caen stengt. Vi var litt bekymret for å finne forsyninger til å ta med oss for vår dagstur Til Normandie D Day Strender og Andre verdenskrig landingssteder. Vår frykt var ubegrunnet. Da vi kjørte gjennom byen, la vi merke til at noen veier ble blokkert for helgemarkedet. Franskmennene ville ikke la en liten ferie stå i veien for å få ferske ingredienser. Markedet inneholdt alt fra råvarer til formell slitasje. Jeg smilte ser lokalbefolkningen spasere gjennom markedet med sine elegante små hunder på slep. Vi sjekket ut en leverandør av østers og bladde et fint utvalg av oster. Vi plukket Opp et hjul Av Camembert for stasjonen. Fargerike blomster sølt fra en stall. Markedet hadde til og med en leverandør som selger madrasser! Det er noe du ikke ser hver dag. Vi avsluttet vår shopping ved å plukke opp noen forskjellige varianter av lokale epler å prøve.

Biltur Fra Paris Til Normandie: Caen Farmers Market

Gjenoppleve De Allierte D Day Landinger I Normandie

Paris Til Normandie Road Trip: Den Amerikanske Kirkegården

Vi tilbrakte Påskedag gjør En en dag selv guidet tur betale vår respekt til veteraner Fra Andre Verdenskrig som frigjorde Frankrike ved å storme strendene I Normandie. Første stopp var Pegasus Bridge. Pegasus Bridge Cafe har æren av å være det første huset frigjort under d-Dagen invasjonen. Vi gikk over broen (en kopi av originalen som nå sitter i det nærliggende museet) og langs kanalen. Vi stoppet Ved arromanches 360° for å se en video som gjenskaper hvordan Det må ha vært da De Allierte landet. Etter filmen gikk vi nedover bakken til Arromanches. En tank står vakt på en plattform like over byen. Nede i nærheten av vannet kan du fortsatt se noen rusk fra den midlertidige flytende havnen Som De Allierte installerte for å støtte d Day invasion. D-Dagen landing strendene er også strødd med farer satt På Plass Av Nazistene for å slå Tilbake De Alliertes forhånd. Tungt artilleri står ved – en skarp kontrast til karusellen bak. Det regnet ganske hardt, så vi hadde en piknik i bilen lunsj med baguette, Camembert, og calvados flavored bevarer. På slutten av parkeringsplassen trosset jeg elementene for å få et bilde av et feiende felt med sennepsblomster. Deretter stoppet vi ved det tyske kystbatteriet Ved Longues-sur-mer. Iscenesatt ikke langt fra land og forankret i betong, artilleri var skremmende.

Biltur Fra Paris Til Normandie: Longues-sur-mer tysk Batteri

Vi tok litt tid å reflektere over tapet av liv påført av dette batteriet før du drar videre Til Den Amerikanske kirkegården. Med utsikt over vannet, er det nyskapende å se kryssene lined opp i perfekt formede rader. Sporadiske Jødiske stjerner skiller seg ut. Ikke alle ble identifisert. Ett kors husker:

her hviler i æret herlighet en kamerat i armene kjent, Men Til Gud.

omfanget Av Den Amerikanske Kirkegården er enorm. Nesten 10.000 mennesker er begravet her. I dag er stedet så fredelig. Ser ned, vi kunne se kite løpere utøver sanden. Et monument forankrer den Ene enden Av Den Amerikanske kirkegården. En mosaikk som beskriver løpet Av De Europeiske slagene I ANDRE VERDENSKRIG (som vi så på Punchbowl National Memorial Cemetery I Honolulu) lined innsiden av monumentet.

Paris Til Normandie Biltur: Omaha Beach

Vi avsluttet dagen med en tur på Omaha Beach. En metallskulptur med skarpe linjer skiller seg ut på stranden. Vi gikk langs bekker svingete i lavvann. Sanden sto i fredelige krusninger. Det var tankevekkende å stå på dette stedet hvor så mange menn hadde mistet livet i frihetens navn bare 75 år siden. En tung betong søyle minnes

De Allierte Styrkene Landing på Denne Kysten De Kaller Omaha Beach Frigjøre Europa 6 juni 1944.

vi reflekterte stille over alt vi hadde sett på reisen tilbake til Caen.

Biltur Fra Paris Til Normandie: pilar markerer stedet For Den Allierte landing

Drinker I Caen

vi stoppet for en pre-middag drink Av Pommeau De Normandie i baren På Hotel Kyriad. På vei tilbake til Rue Du Vaugueux passerte vi en merkelig utstilling av mannequins på en gågate i Caen. Vi stoppet I Le Vendome (merk: Siden vårt besøk Har Le Vendome stengt) til kveldsmat. Forskanset på et hjørnebord, vi prøvde en Annen Camembert salat pluss en fjærkre basert terrine. For vår hovedrett, vi prøvde fisk og lam. Dessert var bra, men heller boozy. Vi provde en doughnut toppet med iskrem og rom pluss kake drenket i sjokoladesaus. Rull meg hjem!

Caen Memorial Museum

på den siste dagen Av Vår Paris Til Normandie biltur, vi tilbrakte en regnfull morgen På Caen Memorial Museum. Vi gikk inn i billettlobbyen og undret oss over bomberen som hang overhead. Den overbevisende utstillinger hvelvede besøkende inn i hjertet Av Andre Verdenskrig. museet har en stor bokhandel. Jeg plukket opp en kopi Av Unfree French: Livet Under Okkupasjonen. Dette arbeidet med historisk sakprosa Av Richard Vinen kammer historisk rekord for informasjon om livene til hverdagslige mennesker under krigen. Det plods litt til tider, men innsikt i livene til de som levde gjennom krigen og lengder de gikk til å overleve var verdt å lese. På vei ut av museet, vi ruslet gjennom United States Armed Forces Memorial Garden. Et lite basseng med vann står blant trærne. En foss strømmer over en beskyttende kant. En stein som representerer hver av DE 50 amerikanske statene linjer veggen. Jeg ble rørt av steinen For Pennsylvania. Granitten ble tatt fra Borgerkrigens slagmark ved Gettysburg. Vi avsluttet vår tur Til Caen Memorial Museum og gjorde veien tilbake Til Paris Beauvais flyplass etter en kort planlagt pitstop i Rouen.

Caen Til Rouen

etter kjøring for omtrent en og en halv time fra Caen vi ankom I Rouen. Vi dukket inn i et konditori (La Chocolatiere) for å komme inn i regnet. Vi nøt en espresso og to små, tette bakverk. En overraskende moderne kirke sitter i sentrum Av La Place Du Vieux Marché Innsiden var alle farget glass og skarpe vinkler. Det var en slående bit av arkitektur. Rouen er synonymt Med Jeanne d ‘ Arc. Vi sto på Stedet Der Jeanne d ‘ Arc ble brent på bålet. En statue og kors av helgen står i nærheten. Inne i en beskjeden turistbutikk ligger Jeanne d ‘ Arc-Museet.

Paris Til Normandie Road Trip: Rouen France

vi gikk forbi en rekke scener, inkludert det sentrale øyeblikket Hvor Joan ble brent av engelskmennene. Til tross for regnet bestemte vi oss for å ta en spasertur gjennom Rouen town. Vi ambled langs fotgjengerbanen til Vi nådde Gros-Horloge, En astronomisk klokke fra Det 16.århundre. Undersiden av buen er dekket med skildringer av sauer og andre husdyr. Palais De Justice ble nylig rengjort og er mye lettere enn mange av de andre gotiske bygningene i byen. Vi poppet inn I Rouen-Katedralen for å beundre statuene som hadde blitt fjernet fra fasaden og brakt inn for oppbevaring. Interiøret var fylt med lys. Det opprinnelige glassmaleriet ble erstattet med klare ruter etter bombene I Andre Verdenskrig.Vår neste stopp var pest kirkegården gjemt ned en side smug. Stedet er nå en kunstskole, men det opprinnelige formålet er helt klart. Skull og crossbones linje bindingsverk struktur. Skilt linje gårdsplassen: Y ‘ en marre. Oversettelsen var litt vanskelig å finne, men det synes å bety «der syk». Vi avsluttet vår regntunge tur gjennom de blomstrende gatene I Rouen. Vi varmet opp med en rask glass rødvin på en kafe Langs La Place Du Vieux Marché før du fullfører stasjonen til flyplassen og vår retur hjem.

likte du dette innlegget om å besøke Normandie og dekker en kort biltur reiserute? Deling er omsorg…