Pen en zwaard boeken: wie echt Won de Slag van Marathon? – Hardback

een boek met nieuwe ideeën en van groot belang.
lees de volledige Spaanse recensie hier

Miniaturas JM

we weten allemaal van de Slag bij Marathon, of wel?. In deze plezierige en boeiende herbeoordeling van een van de beroemdste veldslagen uit de geschiedenis schetsen de auteurs een levendig beeld en keren ze met behulp van archeologie vele ‘gevestigde feiten’ omver . – Zeer Aan Te Bevelen.
lees de volledige recensie hier

Firetrench

Lagos en Karyanos gebruiken een interessante combinatie van bronnen en Archeologie om hun reconstructie van Marathon te maken, en hun uitweidingen in de concurrerende interpretaties van het bewijs bieden inzicht in de werking van antieke historici.
lees de volledige recensie hier

Beating Tsundoku

Dit is een goed onderzocht en overzichtelijk boek. Er zijn veel originele bronnen en een grote leeslijst.
Ik kan zien dat dit wordt gebruikt door wargammers om deze versie van de strijd opnieuw te maken. Ik zal de mening van de auteurs van onze beroemde marathonloper niet bederven….
Ik hou ook van de Agincourt vergelijking nugget rechts op de achterkant van het boek. Het is een zeer interessante lees …
lees de volledige recensie hier

Medieval Sword School

Ik heb genoten van het lezen van dit boek. De auteurs hebben hun onderwerp goed onderzocht en hun argumenten goed gepresenteerd, onderbouwd met feiten, citaten en cijfers. Marathon is altijd een emotioneel onderwerp geweest onder de oude geschiedenis broederschap. Ik heb het gevoel dat de meeste vragen zijn beantwoord, vooral die over de “verloren cavalerie”. Met onderzoekers van dit kaliber, wordt het een vreugde om hun theorieën te lezen over hoe oude geschiedenissen werden uitgevoerd en verdrijft veel van de mythen gewaagd door de slecht geïnformeerde.een uitstekend boek met 8 hoofdstukken, 5 bijlagen, foto ’s en kaarten, een bibliografie en meer dan 100 pagina’ s notities. Alle lof aan de auteurs voor hun doorzettingsvermogen en onderzoek. Ik beveel dit boek aan iedereen die geïnteresseerd is in de oude Griekse geschiedenis.
markeert op vijf: een zeer welverdiende 5
lees de volledige recensie hier

Army Rumour Service (ARRSE)

beveel dit boek ten zeerste aan. Een aantal van ons ontmoette Fotis Karyanos in onze 2015 re-enactment op Marathon. Hun reconstructie van de strijd omvat nieuw materiaal afkomstig van onderzoek: de plaats van het Griekse kamp, de plaats van de slag, de tactiek van de Grieken, het mysterie van de ‘afwezige’ cavalerie, het gebruik van pas bevrijde slaven en de lagere klassen en het relatieve aantal strijders aan weerszijden. Ze leveren argumenten die lange-held veronderstellingen in vraag stellen en biedt een aantal dwingende bewijs voor hun theorieën.

Hoplite Association

Rating: 5 van de 5 sterren
Als u van militaire geschiedenis houdt, dan is dit boek iets voor u! Duik in feiten, theorieën en nog veel meer! De auteur, Constantinos Lagos brengt een nieuw perspectief aan de vele verschillende theorieën die al eeuwenlang rond worden gegooid. de Perzen waren een strijdmacht om rekening mee te houden, meesters van oorlog en verdediging, maar de Griekse strijdmacht wist het Perzische leger te verslaan. Het heen en weer onder historici heeft vaak geleid tot verhitte debatten, en veel verschillende gedachten over hoe het Griekse leger zo ‘ n zware favoriet van de oude wereld kon ontzet. Lagos duikt diep in de geschiedenis, brengt de achtergronden op de voorgrond, en geeft een nieuw perspectief van deze eeuwenoude strijd. Voor militaire historici is dit een must read boek! Het is een die gaat om u te krabbelen notities, en loopt naar de bibliotheek op zoek naar documentatie en meer informatie. Een van de beste boeken van het jaar! Zijn bevindingen kunnen je verrassen…

NetGalley, Rebecca Hill

het bewijs is zo goed uitgelegd dat de lezer tot zijn eigen mening kan komen over wat het beslissende element was. Dit boek, “Who Really wonnen the Battle of Marathon”, is niet zo eenvoudig als het Wijzen van een figuring naar de enkelvoudige belangrijke factor. Het is een goed ontwikkelde, heldere weergave van de stand van het onderzoek naar deze cruciale gebeurtenis. Ze komen letterlijk neer op de modder, de omstandigheden, de tegenstrijdige verslagen, en zowat alles wat mogelijk licht zou kunnen werpen op de gebeurtenis. Als zodanig is het een goed lezen als alleen maar om het onderzoek en speurwerk van de auteurs Karyanos en Lagos bewonderen. Ze doen het heel goed. Ik beveel dit ten zeerste aan.

NetGalley, Willy Marz

Featured ‘ON THE SHELF’ door Neil Smith

Wargames Illustrated, September 2019

vet en controversieel herinterpretatie van een van de meest beroemde en beslissende veldslagen van de oude wereld.

boekverkopers Guide

Ik kwam naar dit boek omdat ik niet veel wist over de strijd, en dus met een open geest. Mijn aanname was dat ik een algemeen verhaal zou lezen. In plaats daarvan lijkt het erop dat ik de basisteksten vaarwel heb gezegd en direct ben overgegaan op het gezaghebbende verslag van wat er is gebeurd en wat er kan zijn gebeurd. Een zeer plezierig boek en een plezier om rond deze strijd door deskundigen te worden uitgevoerd. Michael McCarthy. Battlefield Guide

Michael McCarthy

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.