15 bästa gitarrförstärkare under $300 (2020 recension)

gemensamt för oss alla gitarrist nybörjare och gamla spelare lika. Det finns inget som känslan av en ankomst av ett nytt redskap och som ordspråket säger i vårt valda instrumentfält finns det alltid ett rum för en till, eller att göra en, kan jag tillägga. Oavsett om det är för en skinande ny gitarr att gå med i samlingen, en stompbox kanske läggas på pedalboard, och naturligtvis, gitarrförstärkaren att använda för ett specifikt jobb syfte.

i en värld av gitarrförstärkare, funktionalitet alltid uppfyller syftet och storleken på förstärkaren är faktiskt en kategori. Så i det här fallet, shopping för en liten förstärkare med allvarliga toner, flexibilitet och kan vara tillräckligt högt för att vara mycket utnyttja för hem praxis, jam sessioner i lägre volymer och även att inkludera studioinspelningar och ibland kan vara lämplig storlek gitarrförstärkare för att sätta på små arenor att gig med.

på denna budget kan spelare redan ha en rolig tid att välja en förstärkare på en hög ton som kommer från varumärken som är mest kända i branschen för sin förstärkningsteknik. Val av combo och huvudförstärkare dessa märken erbjuder sträcker sig från krets baserade solid state förstärkare, dagens pack hybrid modellering förstärkare och alla ventil driven förstärkare som är rimligt prissatta för att få det rena vintage ljud.

så att stänga med, om du vill ha något kompakt och en förstärkare som aldrig kommer att bli sidelined även om du väljer att uppgradera på en massiv ljudande förstärkare att spela med inom en snar framtid. Den mindre förstärkaren du äger idag kommer fortfarande att fortsätta att erbjuda den typen av användbarhet och varaktigt värde.

Affiliate avslöjande

constantinecruz.com är en deltagare i Amazon Service LLC Associates Program. Det är ett affiliate – annonseringsprogram som är utformat för att ge webbplatser ett sätt att tjäna pengar genom att annonsera produkter genom att länka till Amazon.com.

det här inlägget innehåller betalda länkar: Om besökare på webbplatsen använder länkarna för att köpa varor. ”Som Amazon Associates tjänar jag på kvalificerade inköp” utan extra kostnad för dig. Läs mer

zt förstärkare Lunchbox Junior

ZT förstärkare Lunchbox Junior
  • 35 watt klass d-driven minigitarrförstärkare
  • 5″ tum specialdesignad högtalare
  • inrymt i ett förseglat skåp
  • kontroller på den övre panelen består av volym, förstärkning, tonkontroller för att blanda in klassiska och moderna toner
  • omkopplingsbar för att köra på 115V till 230V ström
  • li>

• kan driva och daisy chain 9V pedaler
  • bakpanelen består av strömbrytaren på/av, hörlursutgång, aux-IN, högtalare på/av, 12V DC in och 9V DC out

Ledande vägen för vår lista över bästa gitarrförstärkare inom budgetområdet för tre hundra dollar är denna pro-grade mini bärbara förstärkare från ZT kallas ZT Lunchbox Junior. Denna förstärkare kan köras på 115V till 230V eluttag och när du reser på en bil, det kan drivas med en valfri ZT batteri säljs separat med amp eller bil adapterkabel. När det gäller storlek och bärbarhet, Junior tar upp något utrymme att placera den någonstans samtidigt låter bra, och inte att förglömma att nämna, det har också en 9V uteffekt till daisy chain dina favorit pedaler utan ett uttag.

denna förstärkare kanske liten och ser ut som en leksak vid första anblicken, men den här skrivbordsförstärkaren kan slå en 35 watt klass D som drivs på sin 5″ tums högtalare inrymd i ett förseglat skåp. Kontroller för förstärkaren finns på den övre panelen består endast av en volym, gain, tonkontroller som är mycket enkel att använda för spelare att blanda-i klassiska och moderna toner. Junior kanske inte har den höga produktionskapaciteten hos sin storebror 200 watts ZT Lunchbox, men den kan fortfarande lägga ut rika toner och en överraskande mängd volym för en lyckad träningsdag.

Yamaha THR10II

Yamaha THR10II
  • 20 watt skrivbords gitarrförstärkare
  • 2 3.1″ tum högtalare
  • robust och elegant hölje
  • 15 gitarrförstärkare modeller, 3 basförstärkare modeller, 3 mic modeller för akustisk-el, och platta voicings
  • effekter med förstärkaren är chorus, flanger, phaser, tremolo, echo, echo/rev, spring reverb och hall reverb
  • 5 användarminne och inbyggd kromatisk tuner
  • topppanelen kontroller är amp, gain, master, bas, mitten, diskant, effekt, echo/rev, gitarr utgång, ljudutgång, användarminne Switch, och knacka/tuner Switch
  • instrument ingång, aux-in och hörlurar ut

anländer på en sweet spot med hjälp av en gigging förstärkare för praktik kan vara högt, och vi vet alla att det fortfarande finns vissa begränsningar på nivån buller vi kan ta inne i huset. Så med det i åtanke att överväga, gitarrspelare som du och jag kommer att behöva någon form av andra förstärkning för att låta oss fortsätta spela, och vad bättre sätt att göra detta är att använda någon form av en liten combo amp eller med en off-stage desktop amp som vad Yamaha har i sin THR linje.

thr-förstärkarna som nu innehåller Yamaha THR10II är väl genomtänkta skrivbordsinspelningsförstärkare som kan ge spelarna många eftertraktade toner och levereras i mjukare volymer. Varje modeller av THR10II har något annat att erbjuda precis som de som väckts av den populära THR10(V. 2) och den mindre THR5 (V. 2), och låt oss nämna också de extrema hög gain stackar av THR10X, THR5A för tyst gitarr eller akustisk elgitarr, och sist men inte minst, thr10c som kan producera hand-wired boutique ampere ljud.

Orange krossa 35RT

Orange krossa 35RT
  • 35 watt gitarrkombinationsförstärkare
  • 1 kg 10 tum Anpassad voice of the World speaker
  • inrymt i det legendariska orange bildramskåpet med vävt grillduk
  • 2 kanalförstärkare för rena och höga FÖRSTÄRKNINGSTONER
  • kontrollerna är kanalbrytare, ren och smutsig kanal med separata volymknappar, 3-bands EQ-diskant-mid-bas och få kontroll
  • med en inbyggd spring reverb effekt och en kromatisk tuner
  • uppsättning av input / output-uttag för en hörlurar och ljudkälla för att spela tillsammans med en backing track

Orange Crush serie ampere anses av många gitarrspelare där ute som en av de bästa om inte de allra bästa plug and play solid state förstärkare som finns på marknaden idag med ett vänligt lågt pris. Crush-modellerna börjar med 3 watt batteridriven Crush Mini följt av Crush 12 Och Crush 20, senare beslutade Orange att göra en uppgradering till serien genom att lägga till Crush 20rt och Crush 35rt som båda har en inbyggd digital spring reverb och kromatisk tuner för att hålla din gitarr i perfekt tonhöjd hela tiden.

bland de Crush-förstärkare som har räknats upp är Crush 35RT positivt det bästa alternativet att ta och passar perfekt denna budget. Denna förstärkare är en 35 watt solid state combo förstärkare med en 10″ tums custom voice of the World högtalare inrymt i den legendariska orange bildram skåp med en korg väv högtalarhölje och alltid har varit en del av varje orange förstärkare distinkta huvuddrag.

det goda klassiska ljudet från denna dubbla kanalförstärkare är uppringd med sin separata volymknapp för den rena och smutsiga kanalmixen med gain control, 3-bands EQ bas-mid-diskant och digital fjäderreverb. Förstärkaren kommer också med en hörlursutgång för att tysta ner, aux-in för att spela med ett backspår och en helt buffrad lågimpedanseffektslinga som möjliggör ett antal effekter och kablar som ska patchas mellan förstärkarens ingångs-och utgångssektioner utan att offra tonen.

Laney LG35R

Laney LG35R
  • 35 watt solid state gitarrförstärkare
  • 1 10″ tum specialdesignad högtalare
  • svart skåp med svart grillduk
  • 2-kanals gitarrkombinationsförstärkare med rena och överdrivna kanaler
  • styrs av en volym, enhet, Master, Scoop-omkopplare för den klassiska brittiska förstärkningstonen, reverb-effekten och 3-bands EQ bas-mellan-diskant för att ge en rad toner i ren och när den är på overdrive
  • tillagda funktioner på denna förstärkare är CD-ingången för ljudkälla, fotpedal, förlängningshögtalaruttag och en hörlursuttag för intima övningar

LG-serien AV förstärkare från Laney som inkluderar lg35r combo är speciellt anpassade för gitarrspelare på deras första skede av att spela genom att erbjuda dem en slags förstärkning för att upptäcka sina egna personliga toner utan att behöva tömma fickorna. Denna speciella modell presenterade här, lg35r 35 watts combo-förstärkare med inbyggd reverb är redan den högsta i LG-serien. Detta beror främst på att jämfört med de andra två modellerna, LG12 och LG20R som också har reverb-effekt, har båda dessa förstärkare lägre effekt.

Laney LG35R är design med en 10 ” tums specialdesignad högtalare placerad på ett robust Öppet bakskåp färdigt i en svart tolex med korgvävskydd och förstärkt av solida plasthörn. För ljud leverans, förstärkaren är på kö med sina rena och overdrive kanaler som styrs av en volym, master och global bas-mitten-diskant 3-bands EQ för att ge en rad toner i ren och när på overdrive. Tillagda funktioner på denna förstärkare är den radikala scoop-omkopplaren för den klassiska brittiska förstärkningstonen, CD-ingång för ljudkälla, fotpedal, förlängningshögtalare och en hörlursuttag för intima träningspass.

Randall RG80

Randall RG80
  • 80 watt solid state gitarrförstärkare
  • 1 msk 12″ tum högtalare
  • hus på ett robust skåp täckt i svart Tolex med ett stålstaket högtalarhölje
  • 2-kanals gitarrförstärkare med separat förstärkning och volymkontroller, 3-bands EQ bas-mid-diskant, närvaroknapp och bulit-in reverb
  • har en hörlursutgång, stereomediaingång, högtalare emulerad XLR direktutgång med marklyft, footswtich, förlängningshögtalare och en FX loop send/return

Catering för spelare i riken att spela hårdrock och alla former av metall. Randall erbjuder sin version av en liten tvåkanals solid state-förstärkare som i princip lutar sig mot den här typen av genremusik, vilka andra gitarrförstärkare utan tvekan inte är byggda för att göra det. Det är ett högt 80 watt förstärkare med en hög förstärkning kanal för att inte förlora den nödvändiga beefiness när du spelar overdriven. Medan den typ av ren kanal som erbjuds av förstärkaren är kraftfull klar med lite vikt på den övergripande känslan på ljudet för att förbli aggressivt bitande i rockin huset ner.

nu för en snabb nedgång på kontrollerna och funktionerna i Randall RG80 combo-förstärkaren. Denna förstärkare är hus på en robust skåp täckt i svart tolex med en stål staket högtalare lock för att skydda amp 12″ tums högtalare. Kontroller placeras på frontpanelen för enkel åtkomst på de två kanalerna gain och master volume rattar, liksom amp 3-bands EQ bas-mid-diskant, närvaroknapp och dess bulit-in reverb. Förstärkaren innehåller också i sina funktioner en hörlursutgång, stereo mediaingång, högtalare emulerade XLR direkt utgång med marken Hiss, footswtich och en FX loop för att hantera de otäckaste av pedaler.

Peavey Vypyr VIP 2

Peavey Vypyr VIP 2
  • 40 watt gitarrmodelleringsförstärkare
  • 1 12″ tum Anpassad tonande modelleringshögtalare
  • 36 amp-modeller för att fånga så många toner som du vill
  • 26 Totalt inbyggda Förstärkareffekter
  • 12 Amp tillgängliga stompbox-modeller plus delay reverb och wa
  • Använd upp till 5 effekter samtidigt
  • on-borad Looper, tryck på tempo och kromatisk tuner
  • hörlursuttag, aux-IN-uttag, midi-audio record out och USB-port för att ansluta till datorn
  • och många fler

inspelningar sessioner utan att ens lämna bekvämligheten av ditt hem och spela alla stränginstrument del med hjälp av en enda gitarrförstärkare görs enkelt samt prisvärd av Peavey Vypyr VIP 2.Denna modellering geni av en förstärkare är den första i sitt slag som innehåller en elgitarr, basgitarr, akustiska gitarrförstärkare modeller etc och levereras i 40 watt.

denna innovativa gitarrförstärkare drivs av en transtube analog krets kombinerad med en 32-bitars flyttal SHARC-processorer för att skapa modelleringsförstärkare som låter som riktig rörförstärkare. WYSIWYG-kontrollerna (vad du ser är vad du får) som finns på frontpanelen är direkt i kanalisering-i ljuden för alla tre instrument som består av 24 elgitarrmodeller, 6 akustiska modeller och 6 basmodeller. Andra funktioner som medföljer förstärkaren är hörlursuttag, midi-audio record out, aux-IN-uttag och USB-port för att ansluta till datorn för att spela in och komma åt vypr redigera programvara.

Boss Katana-50

bästa gitarrförstärkare under $300
  • 50 watt gitarr modellering förstärkare
  • Anpassad 12″ tum högtalare
  • 1: A avsnittet på kontrollpanelen är 5 unika amp tecken att ringa in en ren, crunch, leda, brun amp, och har en akustisk kanal med förstärkning och volymkontroll
  • 2: a avsnittet på kontrollpanelen är 3-bands EQ bas-mellan-diskant
  • 3: e avsnittet på kontrollpanelen är de anpassningsbara effekter
  • 4 avsnitt och sista avsnittet på kontrollpanelen är på / Av-omkopplaren, master volym, toninställning och effektstyrning från standby, 0,5 W, 25W och 50W

letar du efter en gitarrförstärkare som kan tillverka en mängd olika ljud av olika förstärkare och kommer redo laddad med ombord digitala effekter precis som att behöva spela med en multieffektprocessor. Coz om det är vad du vill ha på en förstärkare, är denna modelleringsförstärkare från Boss, Katana-50 och dess andra flaggskeppsmodeller i Katana-linjen allt du någonsin behöver. Denna förstärkare är tyst ljus jämfört med ett rör driven förstärkare och solid state amp på grund av sin datorbaserade teknik och användning av chips för att utnyttja den befallande ljudet av alla de stora förstärkare som kom före det.

med 50 watt och en anpassad 12-tums högtalare kan Katana – 50 enkelt leverera gig-värdiga toner för hemspel, bandövning, små spelningar och den perfekta förstärkaren att använda för studioinspelningar. Den effektiva designen och innovationerna som den ger till bordet börjar med sina fem unika förstärkartecken för att ringa in en ren, crunch, bly, brun förstärkare och har en akustisk kanal för en akustisk elgitarr. Bortsett från det, förstärkaren är fullastad med ett stort urval av anpassningsbara effekter och effekt routing konfigurationer genom att helt enkelt använda Boss Tone Studio editor.

också placerad på förstärkarens övre panel för att forma ytterligare ljudet är de dedikerade förstärkningskontrollerna, EQ-kontrollerna och effektkontrollerna för att smidigt justera eller snabbt ersätta effekterna som används. Ytterligare huvudfunktioner är toninställningsminnen för att lagra och återkalla alla förstärkare och effektinställningar som du redan har konfigurerat.

Vox VT40X Valvetronix

Vox VT40X Valvetronix
  • 40 watt gitarrmodelleringsförstärkare
  • 1 msk 12″ tum standardhögtalare
  • 1x12ax7 rör på förförstärkarsektionen
  • Alla svarta motiv Vox skåp med den klassiska kyckling staket Grill och kyckling knoppar
  • topp panelen ovanför kontrollerna är förstärkarmodellväljaren, förstärkning, volym, 3-bands EQ bas-mid-diskant,, effektnivå och Ström PÅ/AV
  • övre panelen nedan kontroller är användarprogram, effektväljare, värde 1 och värde 2
  • Bias shift och class-knappen ändrar känslan av ljudet
  • inbyggd tuner
  • instrumentingång, aux-in, Hörlurar ut, fotpedal och USB-anslutning

en annan modelleringsförstärkare som går med i vår lista för att övervägas av spelare som är laddade med realistiska förstärkarmodeller att spela med och har ett antal ofta använda effekter lagrade på sin minnesbank är Vox vt40x gitarr modellering Combo förstärkare. Denna modelleringsförstärkare är unik för sina konkurrenter för att ha ETT 12AX7-rör på preamp-sektionen som fungerar bra sida vid sida med förstärkarens virtual element technology power engine som återskapar en power tube-reaktion digitalt och slutprodukten kommer spelarna att få ett mer dynamiskt rörliknande ljud.

För att få en bättre bild av Vox VT40X är alla tre VTX-förstärkarmodellerna som inkluderar Vt20x och VT100X från Vox inrymda i ett liknande tätt förseglat skåp med det berömda diamond grill-tygskyddet i svart för att ge fantastisk resonans och bättre basrespons. För kontroller är de fortfarande helt desamma för varje förstärkare som finns på den övre delen bestående av vridknappar för förstärkningen, volymen, 3-bands EQ bas-mid-diskant, förstärkarmodellväljare och Tryckbara knappar för att välja banken var du ska lagra förinställningar och för effektkontrollen.

andra användbara funktioner att förutse som kommer tillsammans med ampere är den inbyggda tuner, dämpare switch, aux-IN jack, Hörlurar ut, och USB-anslutning för enkel integration av förstärkaren med en PC, Mac, eller till och med iOS och Android-plattformar och samt att komma åt den nya Vox Tone Room programvara för att anpassa befintliga förstärkare modeller, förinställningar och effekter själv.

Monoprice 611815 Kombinationsförstärkare för Gitarrrör

• 15 watt gitarrrör Combo förstärkare
  • 3x12ax7 preamp rör och 2xel84 rör för Power avsnitt
  • 1 msk 12″ inches Celestion högtalare för att driva ett tydligare ljud
  • inrymt i en rudimentär och klassisk stil skåp med grillduk
  • frontpanelens kontroller är förstärkning, mastervolym, ton, 3-bands EQ bas-mid-diskant, äkta spring reverb effekt och 1W till 15W switch
  • på baksidan är FX loop, fotpedal och högtalare ut för att ansluta ett skåp

redo att få dina fötter våt och vill höra hur du kommer att låta spela med en all tube combo förstärkare, men det enda som håller dig tillbaka är en begränsad budget. Tja, det är dags nu att lägga den tanken bakom och här är de goda nyheterna att du faktiskt kan utan att dra ut en stor summa av dina besparingar i banken med Monoprice tube combo-förstärkaren.

denna 15 watt förstärkare är spot-on i att leverera överlägsen rör tonkvalitet med hjälp av tre 12AX7 preamp rör, och i dess effekt avsnitt ett par EL84 rör som kan producera en massiv högt ljud. Förstärkaren är också utrustad med 1 msk 12″ inches Celestion högtalare för att driva ett tydligare ljud och har en äkta våren reverb effekt som är ganska närmast du kan hitta, placeras på en dyr rörförstärkare.

Att Använda förstärkaren är genom att använda dess frontpanelkontroller för att justera de övergripande tonerna som består av en förstärkning, mastervolym, ton och en 3-bands EQ bas-mid-diskant för att till och med forma ljudet. Ytterligare funktion som gör det till ett fantastiskt paket är närvaron av en FX-slinga för att infoga effekter mellan preamp-och power amp-sektionerna för ett mer mångsidigt ljud, dämpningsknapp för att spela i 1 watt eller full 15 watt, högtalare ut för att ansluta ett skåp och på/av fotpedal för reverb.

Bugera V5 Infinium

Bugera V5 Infinium
  • 5 watts alla rör driven gitarr Combo förstärkare
  • 1 msk 8″ inches turbosound högtalare
  • väl utformade boutique stil bostäder
  • 1x12ax7 preamp röret och 1xel34 Power Tube
  • frontpanelens kontroller är Gain, ton, volym, reverb och på/av strömbrytaren
  • revolutionerande Infinium tube Life multiplikator som förlänger livslängden på den dyra Power tube upp till 20 gånger
  • högtalarutgång, hörlursutgång och dämpare 0.1 W, 1w och 5w

de flesta rörkombinationsförstärkare blir dyrare när de har en mycket högre effekt uteffekt vilket gör förstärkaren renare, större och mycket högre. Sedan lägga till det är de inbyggda funktioner som kommer också med förstärkaren som ännu mer sätta extra pengar på räkningen. Men inte i det här fallet med Bugera V5 Infinium som börjar helt nytt under tvåhundra dollar-sortimentet och förmodligen kan få det ännu lägre på den använda marknaden.

på insidan av bugera V5 Infinium guitar combo förstärkare hittar du 1x12ax7 preamp röret, och en enda EL34 röret på sin makt avsnitt som ger förstärkaren 5 watt och alla ikoniska alla ventil toner. För extra funktioner och mångsidighet på ljudet den kan producera, denna 5 watt alla rör driven förstärkare har en 1 2tub 8″ inches Turbosound högtalare, reverb effekt, dämpare switch på baksidan, högtalare ut och det har den revolutionerande Infinium tube Life multiplikator som förlänger livslängden på den dyra power tube upp till 20 gånger för ett stort värde.

Blackstar HT-1R MKII

Blackstar HT-1R MKII
  • 1 watt alla rör gitarrförstärkare
  • 1xecc83 preamp avsnitt och 1xecc82 röret på power avsnitt
  • 1 msk 8″ tum högtalare
  • bekant alla svarta skåp med tyg HÖGTALARHÖLJE och Blackstar logo
  • kontroller för förstärkaren är Gain, Overdrive SELECT-knappen, volym, röstknapp, patenterad ISF EQ-ratt för att kanalisera toner från brittisk till Amerikansk jord eller något i mellan och reverb effekt
  • toppanelen är på / Av-omkopplaren, emulera ut / Hörlurar ut och MP3 line-in
  • baksidan av förstärkaren är fotpedal, förlängning högtalare ut 4 till 16 ohm och USB-ljud

det finns denna vanliga fras som säger mindre är mer och det finns mer att åstadkommas med mindre. Den frasen beskriver tydligt denna nästa förstärkare och exakt vad du kommer att få från Blackstar HT-1R. HT-1R är en enkel kraftfull ljudventilförstärkare för att visa de allra bästa tonerna rakt ut i dina händer. Det är den lättare kraftversionen av HT – 5R MKII och HT-20R MKII med raka framåtkontroller som endast består av en förstärkning, mastervolym, reverb och den patenterade ISF EQ-ratten för att kanalisera toner från brittisk till Amerikansk jord eller något däremellan.

precis som alla andra förstärkare i Blackstar-linjen kommer ht-1R MKII combo också i ett ht-1RH MKII head amp-format med samma kontrollkonfiguration och båda levereras med ett 1xecc83-och 1xecc82-rör, stereo MP3-linjeingång, emulera/headphoneout, 4 till 16 ohm extern högtalare ut för att använda ett högtalarskåp och footswitcht.

Orange mikro mörk

Orange mikro mörk
  • 20 watt mini gitarrförstärkare huvud
  • 12AX7 tube preamp avsnitt och solid state power
  • tunga metallhölje
  • stora toner med endast en master volym, förstärkning och form kontroller
  • hörlursuttag, FX loop skicka/retur och högtalare ut
  • 8 ohm Minimum till 16 ohm impedans för att matcha och använd endast högtalarkablar

Micro Dark är en miniförstärkare baserad på den välrenommerade Orange Dark Terror och kan betraktas som den tyngre klingande versionen av en annan framgångsrik förstärkare från Orange som är Micro Terror. Det är en 20 watt hög förstärkning förstärkare med en 12AX7 röret på sin preamp avsnitt innesluten på en kraftig bostäder och har intuitiva Form kontroller till en massa släta rena ljud till skrikande smutsiga toner som kan höras över och fylla ett rum.

att spela med formkontrollen kan ge en jämn mellanklass till jämna höjder som blir ännu mer uttalad när du börjar lägga till och trycka på förstärkningskontrollen för mer nötkött. Micro Dark jämfört med Micro Terror gör att ett antal effekter och kablar kan patchas med en effektögla på baksidan av huvudet som gör den väldigt mångsidig för spelare som använder massor av effekter. 8 till 16 ohm impedans och använd endast korrekt högtalarkabel.

Fender Super Champ X2 HD

Fender Super Champ X2 HD
  • 15 watt gitarr rör förstärkare Huvud
  • 1x12ax7 röret på preamp avsnitt och 2x6v6 på power avsnitt
  • bäst paras ihop med Fender Super Champ sc112 skåp
  • huvudkontroller på förstärkaren är volym 1 ratten för ren, kanal välj, få kontroll, Volym 2, röst med 16 olika amp typer, 2-bands EQ diskant-bas, FX justera nivå, FX välj med 15 effekter och tryck på
  • funktioner på baksidan är på / av strömbrytaren, USB för enkel digital anslutning, Linjeutgång, högtalarutgång och fotpedal

kommer till liv och har obegränsade toner som ska skapas med Super Champ X2 huvudet. Denna huvudförstärkare har ett 12AX7-rör på sin preamp-sektion och 2x6v6 på power-sektionen för att para den perfekt med 1 accumber 12″ inches Celestion speaker Fender Super Champ SC112-skåp eller för att använda förstärkaren med annan kompatibel kapsling också. Det är en 15 watt rörförstärkare med en kompakt design och kommer med samma användbara funktioner i sin combo motsvarighet, Fender Super Champ X2.

Huvudkontrollerna på förstärkaren är två volymratt för clean och drive channel, channel select, gain control, voice med 16 olika amp-typer, 2-bands EQ diskant-bas, FX adjust level, FX select med 15 effekter och kran som gör Fender Super Champ X2 HD redo för en given situation. Andra funktioner som följer med förstärkaren är en USB-utgång för enkel digital anslutning och kanalerna är Fot omkopplingsbar. 8 till 16 ohm impedans och använd endast korrekt högtalarkabel.

Randall RD5H Diavlo

Randall RD5H Diavlo
  • 5 watt gitarr rörförstärkarhuvud
  • 2x12ax7 förförstärkare rör och 1x6v6 vakuumrör
  • Alla svarta bostäder med metall Grill och handtag
  • FRONTPANELKONTROLLER består endast av förstärkning, 3-vägs växla tonestackshift, ton och master volym
  • högtalare ut, FX loop send/Return och högtalare emulerad XLR direkt utgång med Jordlyft

gör Nej tvivel om det, 5 watt på en rörförstärkare kan vara mycket juice för volymutgången och kan definitivt leverera den typ av vintageljud som någon gitarrist kommer att älska att ha på en förstärkare. Så av den anledningen är det dags nu att introducera denna nästa rördrivna förstärkare som kommer igen från Randall som är RD5H Diavlo enkanalhuvudförstärkare som körs på en 2x12ax7 förförstärkarrör och har 6v6 vakuumrör på sin strömsektion.

denna beprövade förstärkare är en arbetshäst att använda för långa timmar av jam repetitioner och ändå att ta på toppen av scenen när du ringer för. Kontrollpanelen är direkt för att skära ut toner som endast består av en förstärkning, ton, master volym, och en 3-vägs toggle ToneStackShift för mid-range kontur med klass A diskret instrumentnivå FX loop och högtalare emulerade XLR direkt utgång med dummy belastning för tyst drift och marken Hiss. 8 till 16 ohm impedans och använd endast korrekt högtalarkabel.

Marshall DSL1H

Marshall DSL1H
  • 1 Watt gitarr rörförstärkare huvud
  • 2xecc83 preamp ventiler och 1xecc82 power amp ventiler
  • inrymt i den ikoniska skåp med guld Panel, guld rattar och Marshall logotyp
  • kontroller är EQ avsnitt bas-Mid-diskant med ton Skift, Ultra Gain avsnitt bestående av en gain knopp plus volym, klassisk gain volym, reverb effekt och kanal välj knapp
  • på baksidan av förstärkaren är en FX loop send/return, aux-in, emulerad utgång, låg strömbrytare och högtalarutgång

Drömförstärkare av många gitarrspelare och ingen främling när det gäller stor gitarrförstärkning, erbjuder Marshall sitt dsl1h-rörförstärkarhuvud med en reverb-effekt ombord för att leverera vad spelarna kallar Marshall-tonerna. Detta två kanaler amp huvudet har 2xecc83 preamp ventiler och 1xecc82 power amp ventiler som är redo att gunga vevas upp röret toner som lämpar sig för dem som gillar att spela en rörförstärkare med en anständig mängd volym hemma.

förstärkaren är innesluten på den ikoniska skåp huvud som transporteras Marshall till de övre nivåerna av amp bostäder design med guld paneler komplett med svart och guld rattar. Kontroller för att forma och ringa in skarpa rengör för att krossa och beordra höga förstärkningstoner är den raffinerade EQ-sektionen bas-mid-diskant med tonförskjutning, ultra gain-sektion bestående av en förstärkningsknapp plus volym, klassisk förstärkningsvolym, reverb-effekt och kanalvalsknapp. På baksidan av huvudet finns en FX loop send and return, aux – in, emulerad utgång, låg strömbrytare och högtalarutgång. 16 ohm impedans och använd endast korrekt högtalarkabel.

relaterat ämne:

• 5 bästa gitarrförstärkare för nybörjare
  • 10 bästa gitarrförstärkare Under $100